Pieczone udka kacze z ziemniakami

       Pogoda za oknem nieciekawa, z tej okazji postanowiłam zabrać się za porcjowanie kaczki, którą ostatnio kupiliśmy, a nie było jakoś czasu na jej przygotowanie. Zastanawiałam się wcześniej, jak ją przyrządzić i przejrzałam kilka blogów kulinarnych oraz wszystkie książki jakie mam w domu. Wybór padł na chrupiące udka kacze Nigelli Lawson z książki "Kuchnia przepisy z serca domu". Nie miałam specjalnie weny na kombinowanie, a ten przepis jest mega prosty i szybki w wykonaniu.
Kaczkę podzieliłam na trzy porcje, moje dzisiejsze udka, korpus z którego również dzisiaj skorzystałam gotując rosół oraz piersi, które zostawię na kolejny obiad.

Do wyczarowania poniższego jesiennego dania potrzeba:
- dwóch udek kaczych,
- kilka ziemniaków,
- sól morska, 
- pieprz,
- kilka gałązek tymianku lub opcjonalnie tymianek suszony.

przepis

Wykonanie jest bardzo proste i nie zajmie Wam dłużej niż kilka minut. Przed przygotowaniem kaczki należy rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Ja przy termoobiegu zmniejszyłam temperaturę do 180 stopni. Na nierozgrzaną, suchą patelnię (najlepiej taką, którą później będziecie mogli umieścić w piekarniku) należy położyć udka skórą do dołu. Smażyć przez chwilę na średnim ogniu do wytopienia się tłuszczu. Następnie odstawić z ognia i przewrócić na drugą stronę, doprawić solą i pieprzem. Teraz przygotować ziemniaki, pokroić w ćwiartki lub mniejsze kawałki w zależności od upodobań. Rozłożyć ziemniaki wokół udek a na wierzch rozrzucić gałązki tymianku. Tak przygotowaną patelnię lub brytfankę włożyć do rozgrzanego piekarnika. Czas pieczenia zależny jest od Waszego piekarnika, Nigella w przepisie poleca piec przez 2 godziny. Ja jednak przy wspomnianym wcześniej termoobiegu i 180 stopniach piekłam przez około godzinę i dwudzieścia minut. Po upieczeniu najlepiej podać z surówką z buraczków lub żurawiną. Idealny obiad na leniwy, jesienny i ponury dzień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz