Mąka Bar (Deptak Bogusława)


Świeże, domowe makarony i tradycyjna, włoska pizza robią robotę na Deptaku Bogusława. W dodatku za niewielką cenę i w przyjemnym otoczeniu.





Wnętrze Mąki jest przyjemne dla oka. Podobają mi się odsłonięte, stare cegły, które ocieplają lokal. Pomysłowe jest też oświetlenie - modne ostatnio żarówki w klimacie industrialnym. Dodatkowo menu na ścianie malowanej farbą tablicową, akcent drewna i białych krzeseł eames. Przepis na udany wystrój gotowy.


Oferta baru jest dość rozbudowana. Kilka rodzajów pizzy i makaronów, a do tego jeszcze sałaty i zupy oraz włoskie desery - panna cotta i tiramisu. Dla pojawiających się w lokalu pierwszy raz, koniecznie trzeba nadmienić, iż lokal nie serwuje pizzy podobnej do tej, jaką można się spotkać w innych pizzeriach w mieście. Nie byłam we Włoszech, ale jestem skłonna uwierzyć, że placki z "Mąki", są najbliżej oryginalnej receptury. Cienkie, chrupiące ciasto, czasem zamiast sosu pomidorowego - oliwa z oliwek. Super opcja, choć ja, może z przyzwyczajenia, pozostaję raczej fanką "polskiej" wersji. ;)



Szuszona mąka (15,9zł)

Makarony reklamowane jako domowe, świeże i przygotowywane na miejscu, robią w tym miescu robotę. Ugotowane al dente w klasysznych wariantach smakowych zadowolą niejednego miłośnika pasty. Nie wiem czy smakują lepiej niż w Pasta Fresca, ale kucharze napewno wiedzą co robią. Ostatnimi czasy mam jednak mały problem z Carbonarą, bo zewsząd dochodzą mnie opinie, że tradycyjna nie powinna zawierać śmietany. W "Mące" jednak śmietana w Carbonarze jest, a Nigella i Gordon też gotują ze śmietaną. O ile jej ilość nie jest przesadzona, mi ta wersja też pasuje, w końcu nie jestem rodowitą włoszką. Najlepszym jednak makaronem, który spróbowałam na deptaku, jest lasagne bolognese, może dlatego, że zawiera mój ulubiony sos boloński i najlepszy na świecie beszamel. Jeśli to wszystko zapieczone jest jeszcze pod warstwą sera, skazane jest na bycie pysznym. Porcje serwowane w lokalu są spore i zadowalające, zwłaszcza, że makarony są bardzo sycące. Ceny za dania są więc relatywnie niskie w stosunku do zawartości talerza i jego jakości. 


Makaron z gillowanym kurczakiem (15,9zł)


Lasagne Bolognese (19,9zł)


Makaron Carbonara (16,9zł)


4 komentarze:

  1. Wrócę tam na pewno jeszcze na dobry, w dobrej cenie makaron i pizze ; ) Ja tam zadowolona z mąki

    OdpowiedzUsuń
  2. W mące jeszcze nie miałam przyjemności jeść choć ich placki w pizzy faktycznie zachwycają i przypominają typowo włoskie. Ja akurat jestem zdecydowaną zwolenniczką takich - z dodatakiem oliwy, niż tych typowych drożdżowych placków z ogromem żółtego sera i ciężkim sosem jak to zwykle u nas. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście nigdy nie byłam w takim miejscu gdyż najwięcej czasu spędzam w własnej kuchni dlatego że lubię tam być. Kiedy jeszcze mam aktualny dostęp do przepisów https://basiazsercem.pl/ to tak naprawdę oprócz składników nic innego mi nie jest potrzebne.

    OdpowiedzUsuń